مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 12:302023-01-08پزشكي

هزینه 2 تا 15 هزار دلاری زخم پای دیابتی در سال


رییس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران و رییس کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت ضمن تاکید بر اهمیت پیشگیری از عوارض بیماری های غیرواگیر مثل دیابت گفت: - کسی که به یک زخم پای دیابتی ساده مبتلا می شود، هزینه درمان آن 2 هزار دلار در سال است.

اگر این زخم پیشرفت کند و به استخوان برسد این هزینه به 4 هزار دلار افزایش می یابد و در صورتی که درمان نشود و به قطع پا بینجامد، هزینه آن به 15 هزار دلار می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مسعود حبیبی در نشست خبری نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت که در محل پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت (یارا) برگزار شد، با بیان این که علت 70 درصد از مرگ ومیرها، بیماری های غیر واگیر مثل بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، چاقی، کم تحرکی و سرطان ها و .

است، گفت: یکی از عوارض مشترک این بیماری ها زخم های مزمن است.

زخم های مزمن به تنهایی برابر شایع ترین سرطان زنان (سرطان پستان) و شایع ترین سرطان مردان (سرطان پروستات) و لنفوم ها، مرگ و میر پنج ساله دارد.

به همین دلیل این عارضه اهمیت بسیار زیادی دارد.

رییس کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت به آمار بالای ابتلا به دیابت در کشور اشاره کرد و گفت: دیابت نیز یک بیماری فراگیر است و طبق آمار مرکز بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، 5.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه 2 تا 15 هزار دلاری زخم پای دیابتی در سال

هزینه 2 تا 15 هزار دلاری زخم پای دیابتی در سال