مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 12:052023-01-08پزشكي

راهکاری در کاهش مصرف انرژی


نتایج تحقیق جدید نشان می دهد که مواد زائد، از جمله صفحه های تخم مرغ و درب های پلاستیکی جعبه غذا می توانند برای عایق بندی خانه ها در مناطق گرم و خشک استفاده شوند تا کارایی انرژی آن ها به میزان قابل توجهی بهبود یابد.

- به نقل از تک اکسپلور، این تحقیق توسط متخصص معماری و مهندسی پایدار، فارس یاسر، دانشجوی دکتری دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان انجام شده است و نشان می دهد ترکیبی از صفحه های تخم مرغ، مقوا، درب های پلاستیکی پلی پروپیلن و یونولیت می توانند برای مقاوم سازی خانه های تک آجری با عایق دیوارهای بیرونی استفاده شود.

طیف وسیعی از آزمایش ها در قاهره مصر انجام شد، جایی که مواد اغلب به صورت رایگان در دسترس هستند و بیش از 23 درصد زباله های شهر از کاغذ، مقوا و پلاستیک تشکیل شده است.

این تحقیق که شامل آزمایش های عملی با حمایت تاجران محلی بود، روشی پایدار برای عایق بندی خانه ها در مناطق گرم و خشک مانند مصر را نشان می دهد، جایی که بیش از 70 درصد خانه ها دارای عایق بندی ضعیفی هستند.

یاسر از دانشکده معماری، طراحی و محیط ساخت گفت: استفاده مجدد از زباله برای ایجاد محصولات جدید نه تنها باعث صرفه جویی در منابع طبیعی گرانبها می شود بلکه این پتانسیل را دارد که در یک دهه آینده یک تریلیون دلار در مواد جدید صرفه جویی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکاری در کاهش مصرف انرژی

راهکاری در کاهش مصرف انرژی