مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 11:152023-01-08اقتصادي

تکرار خاطرات ارزی سالهای 97 و 98/ نرخ ارز سیاسی شده است


رییس اتاق ایران با بیان اینکه سیاست های ارزی در ایران موضوع سیاسی شده است، گفت: آثار جهش های بازار ارز در معیشت خانوارها و هزینه تولید مشاهده خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامحسین شافعی امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: بر خلاف تصور برخی، کشوری که اقتصادش با اقتصاد بین الملل پیوندهای عمیق نداشته باشد، امنیت او به مخاطره خواهد افتاد چون بود و نبودنش حداقل به لحاظ اقتصادی برای دیگران فرقی نمی کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: اخیراً یک طرح تحقیقاتی مهم در اتاق ایران اجرا شد و طی آن جداول داده و ستانده های ایران در داده و ستانده های جهانی که 70 کشور را در بر میگرد ادغام شد و مشخص شد که این 70 کشور 90 درصد تولید دنیا را انجام می دهند.

وی ادامه داد: یکی از نتایج تأسف بار این مطالعات نشان داد که اقتصاد ایران از زنجیره ارزش جهانی در حال حذف شدن، است و این موضوع خطر بسیار بزرگی است.

برنامه هفتم توسعه باید به دنبال بازسازی نقش ایران در زنجیره های ارزش جهانی باشد.

شافعی تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم که اتاق ایران برای تدوین یک برنامه توسعه گرا بدور از رانت گروهی از ذی نفعان، ارائه می کند، یک نهاد فراقوه ای برای برنامه ریزی و اجرای نهادی که از نوسانات کوتاه مدت و جابه جایی دولت ها و مجالس کشور جدا باشد و قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکرار خاطرات ارزی سالهای 97 و 98/ نرخ ارز سیاسی شده است

تکرار خاطرات ارزی سالهای 97 و 98/ نرخ ارز سیاسی شده است