مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 10:552023-01-08اقتصادي

کشاورزان مهاجر؛ بلای جان کشاورزی کرمانشاه


سالهاست از حضور کشاورزان مهاجر در کرمانشاه گفته می شود، از مبالغ هنگفتی که بابت اجاره سالانه هر هکتار زمین می دهند، تا فرصت اشتغالی که از استان می گیرند و آسیبی که به آب و خاک دیارمان وارد کرده و خطری که در آینده متوجه دشت ها و منابع آبی زیرزمینی مان است.

- اگرچه بارها مسئولین، کشاورزان را از اجاره زمین هایشان برحذر داشته و آخرین بار هم آبان امسال استاندار وقت عنوان کرد که کشاورزان استان حق اجاره دادن زمین های کشاورزی خود به کشاورزان دیگر استانها را ندارند، اما گویا در بر همان پاشنه می چرخد و کشاورزانی هستند که در قبال اجاره های 80 تا 100 میلیونی حاضرند اراضی شان را اجاره دهند.

بدون اینکه به عواقب آن و زیانی که در آینده متوجهشان خواهد شد، توجهی کنند.

برای یافتن دلایل اجاره اراضی کشاورزی از سوی کشاورزان بومی استان به کشاورزان مهاجر، اینکه کشاورزان مهاجر چه می کنند که سودهای بیشتری عایدشان می شود و اینکه چگونه می توان کشاورزان استان را از این کار برحذر داشت، با دکتر علی بهشتی آل آقا رییس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه به گفت و گو نشستیم.

این استاد دانشگاه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پایین بودن درآمد کشاورزان استان، گفت: کشاورزان استان کرمانشاه عمدتا دیم کار هستند و سالانه حدود 700 هزار هکتار از اراض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان مهاجر؛ بلای جان کشاورزی کرمانشاه

کشاورزان مهاجر؛ بلای جان کشاورزی کرمانشاه