مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 10:552023-01-08اجتماعي

ساکنان «دشت ناز» مهمان غربت شدند/ تا ثریا می رود این دیوار کج؟


کارشناسان درمورداجرای پروژه به اصطلاح احیای گوزن زرد درلرستان هشدار داده انداما محیط زیست به کارخود برای انتقال این گونه ازدشت ناز ادامه می دهد؛ - مسئولان می گویند حاضرندبا مخالفان مناظره کنند! ، کارشناسان به پروژه احیای گوزن زرد در لرستان چراغ قرمز دادند و معتقد بودند که این طرح پشتوانه زیست محیطی ندارد.

حالا خبرها حاکی از اضافه شدن چهار رأس گوزن زرد دیگر به این مرکز است، برای پیگیری این موضوع به سراغ علی سالاروند مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان رفتیم.

اعتبارات دولتی برای پرورش گوزن زرد نداریم علی سالاروند مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: خواستگاه اصلی گونه گوزن زرد ایرانی دز، کرخه و لرستان بوده است، این گونه در اثر عوامل انسانی، شکار، صید و همچنین ضعیف شدن این گونه در لرستان، زمینه انقراض آن فراهم می شود.

وی با بیان اینکه گوزن زرد به مرور زمان به یک گونه ضعیف تبدیل شده است، عنوان کرد: در کشور هم در قبال یوزپلنگ و هم گوزن زرد، وظیفه داریم که مسئولیت های خودمان را انجام دهیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان با بیان اینکه در سال های گذشته احیای گونه گوزن زرد برای جزایر اشک ، کبودان ، دشت ناز ساری، دشت ارژن فارس و… تعریف شده است، گفت: به مرور زمان این امر موفق بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساکنان «دشت ناز» مهمان غربت شدند/ تا ثریا می رود این دیوار کج؟

ساکنان «دشت ناز» مهمان غربت شدند/ تا ثریا می رود این دیوار کج؟