مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 10:202023-01-08اقتصادي

تولید 300 کیلو خاویار در لرستان/ رتبه اول در پرورش ماهیان سردآبی


مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به تولید 300 کیلو خاویار در این استان، گفت: لرستان رتبه اول کشور را در تولید ماهیان سردآبی دارد.

- کیارش بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت های مطلوب منابع آبی لرستان در راستای آبزی پروری، اظهار داشت: ایجاد مزارع و مجتمع های پرورش ماهی در این راستا در دستور کار قرار گرفته است.

تولید 25 هزار تن ماهیان سردآبی در لرستان وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه خوراک، عمل آوری، تولید، تکثیر بچه ماهی، صادرات گفت: ما به دنبال افزایش سرانه مصرف ماهی هم هستیم.

مدیرکل شیلات لرستان، بیان داشت: در حال حاضر بیش از 700 مزرعه پرورش ماهی در استان داریم.

بیرانوند با اشاره به اینکه تولیدات ماهیان سردآبی در استان حدود 25 هزار تن است، افزود: همچنین 10 هزار تن مجتمع زیر ساخت در استان آماده کرده ایم.

وی با بیان اینکه این مجتمع های ماهی نیز طی امسال و سال های آینده به ظرفیت استان اضافه خواهد شد، گفت: علم شیلات و آبزی پروری ما در لرستان بومی کرده ایم.

شرایط مطلوب لرستان برای آبزی پروری مدیرکل شیلات لرستان با تاکید بر اینکه لرستان، رتبه نخست تولید آبزیان را در بین استان های غیر ساحلی دارد، تصریح کرد: همچنین لرستان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را در کشور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 300 کیلو خاویار در لرستان/ رتبه اول در پرورش ماهیان سردآبی

تولید 300 کیلو خاویار در لرستان/ رتبه اول در پرورش ماهیان سردآبی