مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 09:352023-01-08سياسي

علامه مصباح یزدی سرآمد متفکران در علوم انسانی بود


مسئول ستاد بزرگداشت ارتحال علامه مصباح یزدی در خراسان جنوبی گفت: علامه مصباح یزدی شخصیت سرآمد علمی و فرهنگی و معمار علوم انسانی اسلامی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام اکبری مطلق، صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش رو بودن سومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی، بیان کرد: علامه مصباح یزدی شخصیت چند بعدی هم از حیث مبارزات دوران طاغوت و هم بخصوص در مباحث علمی داشتند.

وی ادامه داد: در واقع ایشان در عرصه های علمی یک شخصیت سرآمد بودند و در این زمینه حضور میدانی داشته و تئوری پردازی بر اساس مبانی دینی داشتند.

حجت الاسلام اکبری مطلق با اشاره به روحیه آزاداندیشی علامه مصباح یزدی، اظهار کرد: در حالی که در دوران قبل از انقلاب، حوزه و دانشگاه هر کدام فعالیت جداگانه ای داشتند، اما علامه مصباح شخصیتی بود که توانست برای اولین بار بنیه های علوم جدید را با علوم قدیم پیوند دهد.

وی بیا کرد: ایشان در مؤسسه امام خمینی (ره) توانست شاگردان قوی را پرورش دهد که این شاگردان، هم در علوم حوزوی و هم علوم دانشگاهی فعالیت دارند و کار می کنند.

علوم انسانی دغدغه اصلی علامه مصباح مسئول ستاد بزرگداشت ارتحال علامه مصباح یزدی در خراسان جنوبی اظهار کرد: آیت الله مصباح در مباحث علمی و فرهنگی هم خدمات ارزنده ای داشتند و از دهه 80 به بعد تلاش می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علامه مصباح یزدی سرآمد متفکران در علوم انسانی بود

علامه مصباح یزدی سرآمد متفکران در علوم انسانی بود