مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 09:252023-01-08اقتصادي

87 هکتار از شهرک گلخانه ای نودهک آماده بهره برداری است


معاون جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه 87 هکتار از شهرک گلخانه ای نودهک آماده بهره برداری است، عنوان کرد: انتظار داریم این شهرک تا قبل از پایان سال به بهره برداری برسد.

- علی راه انجام در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره لزوم کشت گلخانه ای در استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین بیش از 12 هزار هکتار سبزی و صیفی جات در فضای باز کشت می شود.

وی با بیان اینکه 87 هکتار فضای گلخانه ای در استان قزوین موجود است، افزود: شهرک گلخانه ای نودهک در سطحی معادل 1500 هکتار در دست اجرا است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: شهرک های گلهانه ای بخش خصوصی هم در فضایی به وسعت 350 هکتار در حال ساخت است که با ساخت آن شاهد انقلابی بزرگ در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: بی آبی چالش بزرگ استان قزوین است و بخش بزرگی از محصولات ما نیز سبزی و صیفی است که در تابستان کشت می شود.

راه انجام اضافه کرد: اگر دولت و سرمایه گذاران در دشت قزوین سرمایه گذاری کرده و کشت محصولات سیفی و سبزی را از فضای باز به گلخانه منتقل کنند بین 6 تا 10 برابر تولید را نسبت به فضای باز خواهند داشت و قطعاً به صرفه و با سود همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم زمین های آزاد شده را برای کشت محصولات اساسی مورد نیاز کشور همچون گندم، زرت و یا چغندر ببریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

87 هکتار از شهرک گلخانه ای نودهک آماده بهره برداری است

87 هکتار از شهرک گلخانه ای نودهک آماده بهره برداری است