مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 08:052023-01-08فرهنگي

دریغ اعتبارات از آرامگاه لطفی/ باغمزار قلندر موسیقی متولی ندارد


با وجود گذشت بیش از 100 ماه از شکل گیری باغمزار لطفی اما این محوطه فرهنگی با مشکلات بسیاری دست به گریبان است و نهادهای متولی مسئولیت بهسازی آن را بر عهده دیگران می اندازند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: 12 اردیبهشت سال 1393 استاد محمدرضا لطفی ، قلندر موسیقی ایران، چشم از هستی فرو بست و خیل مشتاقان این استاد برجسته در فراغش اندوهگین شدند.

پس از فوت استاد لطفی، مباحثی در خصوص دفن ایشان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تهران مطرح شد اما با رایزنی مسئؤلان گلستان و موافقت خانواده پیکر فقید این استان به زادگاهش گرگان منتقل و در محل سرچشمه تحت عنوان باغمزار لطفی به خاک سپرده شد.

با وجود گذشت حدود هشت سال از درگذشت ایشان و شکل گیری باغمزار لطفی اما این محوطه فرهنگی با مشکلات زیرساختی بسیاری روبرو بوده و حتی برخی از خویشاوندان استاد لطفی مدعی هستند که بخش زیادی از امکانات مستقر در این باغمزار با هزینه خانواده بنا شده است و همچون همیشه نهادهای متولی دخیل در این حوزه مانند شهرداری، میراث فرهنگی و اداره ارشاد توپ را در زمین دیگری انداخته و پس از حدود 100 ماه از دفن ایشان این محوطه با مشکلات بسیاری روبرو است.

17 دی سالروز تولد این اسطوره بی مثال هنر موسیقی ایران است، سری به باغمزار ایشان زدیم و آنجا را خالی از متولیان فرهنگ و هنر دیدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریغ اعتبارات از آرامگاه لطفی/ باغمزار قلندر موسیقی متولی ندارد

دریغ اعتبارات از آرامگاه لطفی/ باغمزار قلندر موسیقی متولی ندارد