مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 دی 1401 ساعت 00:102023-01-07سياسي

روزنامه اطلاعات نیم قرن پیش: مردم تهران روزی 1/5 گرم سم خالص استنشاق می کنند


آلودگی هوا از کی مشکل تهران شد؟ از دهه 20 شمسی موضوع آلودگی هوای تهران مطرح شد و در دهه های بعدی هم ادامه داشت تا اینکه در دهه 50 بالاخره آلودگی هوا بحث روز شد و معلوم شد هر تهرانی روزی یک ونیم گرم مواد سمی تنفس می کند.

- گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: از اواخر دهه 20 شمسی در ایران بحث هایی درباره آلودگی هوا مطرح شد و نخستین منابع آلودگی هوای پایتخت هم که می خواستند برایش چاره بیندیشند این ها بودند: دود ناشی از اتوبوس های گازوییل سوز و کامیون ها و دود حاصل از کارخانه های اطراف، کوره ها، حمام ها و امثال این ها .

سال 1354 که جمعیت و ترافیک تهران زیاد شده بود مجلس شورای ملی آیین نامه جلوگیری از آلودگی هوا را تصویب کرد که درباره انواع سوخت های مجاز، استانداردسازی کارخانجات و کارگاه ها، انتقال برخی از کارخانه ها به نقاط دیگر و.

بود.

ولی دی ماه 1356 هوا آن قدر آلوده شد که رییس اداره هواشناسی آمد در تلویزیون و اعلام کرد: خودروهای دودزا عامل اصلی آلودگی هوا هستند و آلودگی هوا در محدوده شهرری تا میدان سپه [میدان امام خمینی(ره) فعلی] فراتر از حد مجاز است.

از همان موقع موضوع آلودگی هوا جدی شد و البته مهم ترین اقدامی که انجام شد این بود: گروهی از مسئولان مرتبط با محیط زیست در قالب هیأت عالی جنبش مبارزه با آلودگی محیط زیست فعالیت می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه اطلاعات نیم قرن پیش: مردم تهران روزی 1/5 گرم سم خالص استنشاق می کنند

روزنامه اطلاعات نیم قرن پیش: مردم تهران روزی 1/5 گرم سم خالص استنشاق می کنند