مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 18:252023-01-07اجتماعي

سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر در کردستان آغاز شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی و مهاجر در کردستان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کردستان؛ اقبال حمیدی اظهار داشت: با شروع پاییز و سرد شدن تدریجی هوا مهاجرت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از عرض های شمالی که هوای سردتری دارند به طرف عرض های جنوبی که دمای هوا گرم تر است آغاز می شود.

وی افزود: سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بر اساس زمان بندی از 11 دی ماه سال جاری در کردستان آغاز و تا 11 بهمن ادامه دارد.

حمیدی اظهار داشت: این سرشماری در منابع آبی و سدهای استان و به ویژه در تالاب بین المللی زریبار مریوان که به دلیل برخورداری از شرایط زیستی مناسب، امنیت و آب و غذای کافی، به یکی از زیستگاه های امن برای بسیاری از پرندگان مهاجر تبدیل شده است، توسط کارشناسان این اداره کل، محیط بانان و تعدادی از پرنده شناسان متخصص انجام می شود.

وی افزود: سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی به منظور دستیابی به آمار دقیق، تعداد گونه ها، ترکیب جمعیتی گونه ها، بررسی تغییرات احتمالی در کانون های جمعیتی پرندگان و اطلاع از شیوع بیماری ها مانند بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و همچنین بررسی میزان سلامتی زیستگاه ها انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر در کردستان آغاز شد

سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر در کردستان آغاز شد