مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 16:502023-01-07سياسي

16 تیم کاوش باستان شناسی در منطقه سد چم شیر مستقر هستند


مدیر پروژه و ناظر کاوش های نجات بخشی سد و نیروگاه «چم شیر» گفت: 16 تیم کاوش باستان شناسی در منطقه چم شیر به منظور کاوش نجات بخشی محوطه های پیشنهادی، - یاسوج- مدیر پروژه و ناظر کاوش های نجات بخشی سد و نیروگاه چم شیر گفت: 16 تیم کاوش باستان شناسی در منطقه چم شیر به منظور کاوش نجات بخشی محوطه های پیشنهادی، همچون 9 محوطه قبل، مستقر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محمدحسین عزیزی خرانقی افزود: تاریخ گذاری پیشنهادی تا این مرحله از کاوش، قرون اولیه تا قرون میانه اسلامی است.

وی بیان داشت: 140 اثر تاریخی در 160 محوطه باستانی کاوش شده در حوضه آبگیر سد چم شیر کشف شد و این پروژه با انجام کاوش در 16 محوطه فرهنگی تاریخی شناسایی شده در این محدوده آغاز شده و سد و نیروگاه چم شیر در استان کهگیلویه و بویر احمد، شهرستان گچساران روی رودخانه زهره، مراحل پایانی ساخت خود را سپری می کند و کارفرمای این طرح شرکت آب و نیروی ایران است.

عزیزی اظهار داشت: محدوده مخزن این سد تا کنون دو بار مورد بررسی باستان شناسی قرار گرفته و به طور کلی تعداد 140 اثر فرهنگی- تاریخی در آن شناسایی شده و در سال های 1395 و 1398، 30 محوطه از میان محوطه های شناسایی شده توسط مدیر پیشین کاوش های نجات بخشی سد و نیروگاه چم شیر انتخاب و مورد گمانه ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 تیم کاوش باستان شناسی در منطقه سد چم شیر مستقر هستند

16 تیم کاوش باستان شناسی در منطقه سد چم شیر مستقر هستند