مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 16:002023-01-07سياسي

رویات زندگی شهیدی که مزارش زیارتگاه گیلانیان شد


مزار شهید سید جواد موسوی که در 25 بهمن سال 1364 در سن 19 سالگی در عملیات والفجر هشت گردان امام حسین (ع) لشکر 25 کربلا به عنوان خط شکن در منطقه عملیاتی اروندکنار به شهادت رسید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، شهید سید جواد موسوی در تاریخ 17 شهریور ماه سال 1345 در یک خانوادهای مومن، مذهبی و کشاورز در روستای شنبه بازار شهرستان فومن استان گیلان دیده به جهان گشود.

 وی با ندای دلنشین مادر و نگاه های عاشقانه پدر دوران نوزادی و کودکی را در منطقه جمعه بازار فومن سپری کرد و اگر چه در دوران کودکی بازی گوش بود، اما مهربانی اش زبان زد همگان بود.

سید جواد را به دلیل شیرین زبانی، مهربانی، آرامش و چابکی اش همه دوست  داشتند و تنها چیزی که دوستان و آشنایانش را متحیر می ساخت، نورانیت چهره زیبایش بود که توجه مادر را بیشتر از همه به سوی او جلب می کرد.

وی به درس و تحصیل علاقه فراوانی داشت و سال 1352 وارد عرصه علم و دانش شد اما بنا به شرایط خاص آن زمان پس از سپری کردن دوران ابتدایی تحصیلات خود را تا مقطع اول راهنمایی ادامه داد و در این راه بسیار سخت کوش بود.

او با پیروزی انقلاب در بهمن ماه سال 1357 در صف نیروهای بسیج مستضعفین قرار گرفت و در سال 1360 بود که عضو پایگاه بسیج اباذر شنبه بازار شد و به فعالیت های فرهنگی ادامه داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویات زندگی شهیدی که مزارش زیارتگاه گیلانیان شد

رویات زندگی شهیدی که مزارش زیارتگاه گیلانیان شد