مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 15:102023-01-07اقتصادي

ساخت راکت هایی با قابلیت استفاده مکرر در چین


ایستگاه فضایی چین با جابجایی ماژول آزمایشگاهی منگتیان به مدار زمین، پیکربندی اولیه خود را در نوامبر 2022 تشکیل داد و حالا این کشور به دنبال ساخت راکت هایی با قابلیت استفاده مکرر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، هر سه ماژول ایستگاه فضایی چین - ماژول اصلی تیانهه و ماژول های آزمایشگاهی ونتیان و منگتیان – با استفاده از موشک های حامل لانگ مارچ 5 بی پرتاب شدند.

این دستاورد حاصل 16 سال کار توسط گروه تحقیقاتی از زمان تایید پروژه در سال 2006 است.

این گروه 247 پیشرفت در فناوری های کلیدی در مرحله توسعه اولیه کسب کرده است.

راکت های لانگ مارچ  از اولین پرواز خود در سال 2016 تاکنون 9 ماموریت انجام داده اند که پنج مورد توسط راکت های لانگ مارچ 5 و چهار مورد توسط راکت های لانگ مارچ 5 بی انجام شده است.

لی دونگ، طراح ارشد موشک لانگ مارچ 5 در آکادمی فناوری پرتاب وسایل نقلیه چینی که زیر نظر شرکت علوم و فناوری هوافضای چین اداره می شود، گفت موشک لانگ مارچ برای پرتاب فضاپیما به مدار زمین استفاده می شود و برای اکتشافات در اعماق فضا و حمل کاوشگر مریخ نیز قابل استفاده است.

لی گفت اکنون هزینه ارسال موشک به فضا زیاد است، بنابراین تحقیقات در مورد موشک های قابل استفاده مجدد، ارزان تر و توانمند مورد نیاز است و چین موشک ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت راکت هایی با قابلیت استفاده مکرر در چین

ساخت راکت هایی با قابلیت استفاده مکرر در چین