مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 14:502023-01-07سياسي

اجرای درست قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیازمند پیش بینی سازوکارهایی اجرایی است


نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیازمند توسعه زیرساخت ها و پیش بینی سازوکارهایی اجرایی است.

- ولی اله بیاتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد:  طرح مالیات بر عایدی سرمایه با قوت در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و هنوز به مرحله تصویب نرسیده است.

وی تصریح کرد: هدف این طرح غیرجذاب شدن معاملات بخش غیرمولد اقتصاد است و منافع آن به این گونه است که اگر قرار است کسی در کشور از معامله ای سود ببرد، باید سهم مردم را نیز پرداخت کند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح باید فرارهای مالیاتی به صفر برسد، گفت: اجرای درست این قانون نیازمند توسعه زیرساخت ها از جمله سامانه ملی املاک و اسکان کشور و نسخه تکمیلی سامانه مودیان است، تا فرارهای مالیاتی به حداقل ممکن برسد.

بیاتی بیان کرد: به منظور اجرایی درست این قانون باید راهکارهایی پیش بینی شود تا امکان فرار مالیاتی به هیچ عنوان وجود نداشته و دولت سازوکارها و الزامات لازم برای اجرای آن را در اختیار داشته باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون فرارهای مالیاتی در بین برخی از پزشکان و صنوف مختلف وجود دارد، زیرمیزی هایی که داده می شود و یا شماره کارت هایی که متعلق به صاحبان صنوف نیست، 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای درست قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیازمند پیش بینی سازوکارهایی اجرایی است

اجرای درست قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیازمند پیش بینی سازوکارهایی اجرایی است