مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 11:352023-01-07بين الملل

دست یونان به مرمرهای غارت شده می رسد؟


فقط چند روز پس از اظهارات «موزه بریتانیا» درباره انجام مذاکراتی با یونان برای استرداد مرمرهای «پارتنون» به «آتن»، وزارت فرهنگ یونان با انتشار بیانیه ای احتمال امضای هرگونه توافقنامه ای را که به تایید مالکیت بریتانیا بر این آثار باستانی منتهی شود، - فقط چند روز پس از اظهارات موزه بریتانیا درباره انجام مذاکراتی با یونان برای استرداد مرمرهای پارتنون به آتن ، وزارت فرهنگ یونان با انتشار بیانیه ای احتمال امضای هرگونه توافقنامه ای را که به تایید مالکیت بریتانیا بر این آثار باستانی منتهی شود، رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آرت نیوز، وزارت فرهنگ یونان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما بار دیگر تکرار می کنیم که بر اساس موضع قاطع کشورمان، صلاحیت، اختیار و مالکیت موزه بریتانیا بر مرمرهای پارتنون را به رسمیت نمی شناسیم؛ چراکه آن ها مسروقه محسوب می شوند.

به نظر می رسد بیانیه وزارت فرهنگ یونان واکنش مستقیمی به گزارش سایت قطره و به نقل ازهایی باشد که هفته گذشته در تلگراف و بلومبرگ منتشر شده بود.

طبق این گزارش ها، جورج اوزبورن ، مدیر موزه بریتانیا و مسؤولان موزه آکروپولیس آتن مذاکرات پیشرفته ای برای امضای توافقنامه ای با محوریت امانت این آثار تاریخی انجام داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست یونان به مرمرهای غارت شده می رسد؟

دست یونان به مرمرهای غارت شده می رسد؟