موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 11:152023-01-07اجتماعي

آغاز مرمت زادگاه اصلی کوروش هخامنشی


پروژه مرمت «قلعه بردی» که زادگاه اصلی کوروش هخامنشی به شمار می آید با هدف ساماندهی، استحکام بخشی و حفاظت مستمر از این اثر تاریخی دوباره آغاز شد.

- ایسنا/خوزستان پروژه مرمت قلعه بردی که زادگاه اصلی کوروش هخامنشی به شمار می آید با هدف ساماندهی، استحکام بخشی و حفاظت مستمر از این اثر تاریخی دوباره آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قلعه بردی ساختمان بزرگی است که در زمان هخامنشی احداث شد و قدمت آن حدود 2 هزار و 700 سال تخمین زده شده است.

این قلعه تاریخی که در شهرستان اندیکا قرار دارد اولین اقامتگاه دایمی قوم پارس و زادگاه اصلی کوروش هخامنشی در ایران بوده است.

پیشینه مطالعاتی مجموعه قلعه لیت و قلعه بردی به زمان رومن گیرشمن، باستان شناس فرانسوی، می رسد.

وی در زمان فعالیت اش در ایران بازدیدی از قلعه های لیت و بردی داشت و از این قلعه ها به عنوان آثار شاخص و منحصربفرد منطقه یاد می کند و از قلعه بردی به عنوان زادگاه کوروش نام می برد.

ار قلعه بردی در ایسنا: قلعه بردی به عنوان نخستین پایگاه قوم پارسیان اهمیت خاصی داشت قلعه بردی با وجود بناهای دیگری چون بردنشانده و سرمسجد در حوزه مسجدسلیمان ـ اندیکا که دارای الگوی تقریبا مشابهی از نظر ساختار کلی هستند به عنوان سازه ای منحصربفرد محسوب می شود که تاکنون حتی عرصه و حریم آن به طور قانونی و براساس ضوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت زادگاه اصلی کوروش هخامنشی

آغاز مرمت زادگاه اصلی کوروش هخامنشی