مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 10:002023-01-07پزشكي

هوش مصنوعی به کمک بیماران سرطانی آمد/ نرم افزاری برای برنامه ریزی شخصی درمان سرطان


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارائه یک بسته نرم افزاری برای تعیین برنامه درمانی (شامل دوز و زمان بندی شیمی درمانی و پرتو درمانی) بهینه متناسب با شرایط اختصاصی هر بیمار شدند که می تواند به عنوان یک تصمیم یار به پزشکان و متخصصان در یافتن درمان بهینه عمل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، امیر ابراهیمی زاده محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح مدلسازی درمان سرطان و بهبود اثربخشی شیمی پرتو درمانی (مورد مطالعه: درمان سرطان گلیوبلاستوما) گفت: معمولا در دنیا برای درمان سرطان گلیوبلاستوما از یک برنامه استاندارد استفاده می شود، اما با توجه به متفاوت بودن بیماران از جهات مختلف مانند جنسیت، سن، ابعاد و مشخصه های بیولوژیک تومور استفاده از برنامه استاندارد، بهترین برنامه درمان برای تمامی بیماران نیست.

وی گفت: نتایج کارآزمایی های بالینی نشان می دهد که اجرای این برنامه درمانی استاندارد بر روی بیماران مختلف، بسته به مشخصه های هر بیمار، منجر به نتایج متفاوتی می شود.

این محقق با بیان اینکه گلیوبلاستوما بدخیم ترین و تهاجمی ترین نوع سرطان اولیه مغز و دستگاه عصبی مرکزی است، گفت: در حال حاضر، تنها برنامه درمانی پذیرفته شده برای مبتلایان به این سرطان، برنامه استاندارد ارائه شده توسط موسسه اروپایی تحقیقات و درمان س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی به کمک بیماران سرطانی آمد/ نرم افزاری برای برنامه ریزی شخصی درمان سرطان

هوش مصنوعی به کمک بیماران سرطانی آمد/ نرم افزاری برای برنامه ریزی شخصی درمان سرطان