مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 08:552023-01-07اجتماعي

روستای تاریخی ریاب با قدمتی 1000ساله


زندگی ماشینی و شلوغی و ازدحام داخل شهر و فضایی که بدلیل ساختمان هایی بلند نور کمی را در محیط های مسکونی شهری شاهد هستیم انسان را مجاب می کند تا به دور از هیاهوی شهر و آن سوی دیوارهای بلند به سراغ منطقه ای آرام و دنج برود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از گناباد، در کشوری که هر نقطه آن معماری و لباس منحصربه فرد خود را دارد روستاهایی هستند که با معماری متفاوت و تاریخی و کوچه هایی قدیمی و اقامتگاه هایی بوم گردی لحظات شیرین و نوستالژیکی را برای گردشگران خود خلق می کنند.

گناباد، شهری که با قنات معروفش در دل کویر خودنمایی می کند از شهرستان های معدود در استان خراسان رضوی است که با اقامتگاه هایی بوم گردی در دل روستاهای خود میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

در سه کیلومتری غرب گناباد روستای تاریخی ریاب با قدمتی هزارساله وجود دارد که یکی از قدیمی ترین روستاهای کاهگلی کشور است و به روستای هدف گردشگری گناباد معروف است وجه تسمیه این روستا برگرفته از((رمی آب)) است زیرا رشته قنات طولانی آن بیش از 20کیلومتر امتداد دارد.

  در سفر به این روستا که قدمتی حدود ده قرن دارد می توان به جاذبه های تاریخی با معماری سنتی شامل خانه های مسکونی قدیمی، آب انبار، مسجد، برج قدیمی، حمام، بادگیرها، کوشک و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای تاریخی ریاب با قدمتی 1000ساله

روستای تاریخی ریاب با قدمتی 1000ساله