مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 08:352023-01-07اجتماعي

امنیت غذایی و اجتماعی در گرو محافظت از خاک


مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یک چهارم تنوع زیستی دنیا در خاک است، اظهار کرد: درصورت محافظت از خاک چه در برابر آلودگی و چه در برابر تخریب هایی مانند فرسایش و شوری می توانیم امنیت غذایی خود را حفظ کنیم .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 95درصد مواد غذایی ما از خاک تامین می شود و بیش از 25درصد از تنوع زیستی و ژنتیکی کره زمین در خاک نهفته است.

آلودگی های انسانی و صنعتی نقش اصلی را در آلوده سازی خاک دارد و استفاده بیش از اندازه از سموم و کودهای شیمیایی، پساب ها و فاضلاب ها باعث آلودگی خاک می شوند.

به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست برای اینکه در آینده برای تامین امنیت غذایی دچار مشکل نشویم باید از خاک به صورت جدی حفاظت کنیم.

  لادن رضی کرد محله در گفت و گو با ایسنا درباره اهمیت کیفیت خاک در تامین امنیت غذایی اظهار کرد: امنیت غذایی هر کشوری از خاک آن سرچشمه می گیرد.

با آلوده شدن خاک، تمام آلودگی ها جذب گیاهان کاشته شده و پس از آن وارد بدن انسان و موجب بیماری می شوند.

به همین دلیل آلودگی خاک در امنیت غذایی تاثیرگذار است.

   وی ادامه داد: ترکیبی با عنوان (mrl) به معنای ماکزیمم ریت لیمیتیت یا حدود مجاز برای باقی مانده آلاینده ها در گیاهان وجود دارد که با رعایت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت غذایی و اجتماعی در گرو محافظت از خاک

امنیت غذایی و اجتماعی در گرو محافظت از خاک