مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 دی 1401 ساعت 07:402023-01-07اقتصادي

450هزار نفر در 52 محله حاشیه نشین اصفهان سکونت دارند


مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وجود 3783 هکتار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه ای در شهرهای استان، از اجرای پروژه های مختلف برای توانمندسازی این بافت ها خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه حدود 14 هزار هکتار از اراضی شهری استان اصفهان در زمره بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری است، اظهار داشت: هشت هزار و 100 هکتار از این پهنه ها به بافت فرسوده میانی، سه هزار و 783 هکتار سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه ای و دو هزار و 200 هکتار به بافت های تاریخی شناسایی شده اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه این میزان بیش از 10 درصد کل بافت های فرسوده و ناکارآمد کشور است، افزود: در استان اصفهان بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی دربرگیرنده 52 محله با جمعیتی بالغ بر 450 هزار نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مجموعه اقدامات صورت گرفته برای بازآفرینی شهری محلات هدف استان، گفت: این اداره کل در راستای ضرورت ساماندهی و توانمندسازی بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی استان نسبت به احداث پایگاه سلامت پروین اعتصامی در محله جوی آباد و سالن اجتماعات آموزش بهداشت عمومی در محله قرطمان شهرستان خمینی شهر اقدام و مجموعه های یاد شده را برای بهره برد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

450هزار نفر در 52 محله حاشیه نشین اصفهان سکونت دارند

450هزار نفر در 52 محله حاشیه نشین اصفهان سکونت دارند