مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 17:302023-01-06سياسي

لایحه دولت برای حل مشکل معیشت کوله بران و ملوانان به مجلس ارسال شد+ جزییات


دولت لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی کولبری و ملوانی (ته لنجی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان را با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، دولت لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی کولبری و ملوانی (ته لنجی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان را با قید دو فوریت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

در مقدمه این لایحه 5 ماده ای آمده است: مبادلات مرزنشینی از جمله کولبری و ملوانی (ته لنجی) در نواحی مرزی از جمله راه های کسب درآمد و تامین معیشت مرزنشینان بوده ولی در سال های اخیر عدم تمکن مالی مرزنشینان و آشنایی ناکافی آنها با قوانین مقررات مرزنشینی باعث شده تا از یک سو منافع آنها از این طریق تامین نشده و از طرفی جریان های سازمان یافته قاچاق کالا از این معافیت ها و تسهیلات مبادلات مرزی مرتبط با مرزنشینان سوء استفاده کرده و سود سرشار کسب کنند.

در ادامه این مقدمه تأکید شده از آنجا که استمرار و انحراف کارکردی معافیت های مبادلات مرزنشینی و ناکارآمدی قوانین فعلی موجبات غفلت از تقویت و توسعه فعالیت های اقتصادی مولد در مناطق مرزی را فراهم کرده، دولت برای رفع این نقایص طرح های جامعی را برای ساماندهی مبادلات مرزی با رویکرد هدایت تدریجی مبادلات مرزی غیررسمی به سوی مبادلات رسمی را تدوین کرده که اجرای ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه دولت برای حل مشکل معیشت کوله بران و ملوانان به مجلس ارسال شد+ جزییات

لایحه دولت برای حل مشکل معیشت کوله بران و ملوانان به مجلس ارسال شد+ جزییات