مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 13:102023-01-06بين الملل

ا ثرات رکود اقتصادی سال 2023 بر کشورهای عربی صادرکننده و واردکننده نفت


طبق اعلام پایگاه خبری الجزیره رکود جهانی نه تنها کشورهای عربی وارد کننده نفت را در بر می گیرد بلکه صادر کنندگان عربی نفت هم از فشار تورم جهانی مصون نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری الجزیره در گزارشی با عنوان ترس از رکود؛ اقتصادهای عربی در سال 2023 چگونه با آن روبرو خواهند شد؟ تاکید کرد که کشورهای عربی هم امسال سال سختی از نظر اقتصادی خواهند داشت.

در این یادداشت آمده است: پیش بینی شده است سال 2023 سال رکود اقتصادی باشد که از ایالات متحده شروع شده و از طریق اقیانوس به انگلستان و سپس اتحادیه اروپا منتقل می شود و منطقه عربی نیز از آن مصون نخواهد بود، در این حال اقتصادهای عربی با ترس از رکود در سال 2023 چگونه مواجه می شوند؟ مهمترین عوامل رکود جهانی تورم جهانی، انقباض پولی، جنگ روسیه و اوکراین، شیوع کرونا در چین و بحران جهانی انرژی  است.

در هفته جاری صندوق بین المللی پول با اشاره به اینکه سال سختی برای اقتصاد جهانی خواهد بود، اعلام کرد که حداقل یک سوم کشورهای جهان در سال جاری دچار رکود خواهند شد.

کشورهای عربی در مقابل همه این نگرانی ها عواقب رکود را بر اقتصادهای خود پیش بینی می کنند، در شرایطی که بیشتر آنها از پیامدهای همه گیری کرونا در سال های 2020 و 2021 و جنگ روسیه و اوکراین و فشارهای تورمی نیز بهبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ا ثرات رکود اقتصادی سال 2023 بر کشورهای عربی صادرکننده و واردکننده نفت

ا ثرات رکود اقتصادی سال 2023 بر کشورهای عربی صادرکننده و واردکننده نفت