مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 دی 1401 ساعت 10:252023-01-06دانش

اسامی 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه جذب دانشجوی بین الملل اعلام شد


رییس سازمان امور دانشجویان اسامی 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه جذب دانشجوی بین الملل را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هاشم داداش پور رییس سازمان امور دانشجویان در دومین روز از اجلاس روسای دانشگاه ها گفت: جذب بین المللی دانشجو از اولویت های وزیر علوم است و تمام دانشگاه های کشور باید به این حوزه وارد شوند.

وی افزود: کل پولی که در حوزه دانشگاه های کشور است حدود یک میلیارد دلار است، سازمان برنامه و بودجه معتقد است یک میلیارد دلار هم باید به اقتصاد آموزش عالی اضافه کنیم که از طریق جذب دانشجوی بین الملل ممکن است.

داداش پور گفت: از سال 92 تا سال 1400 روندی برای جذب دانشجوی بین الملل شروع شده و تنوع جذب عموما متمرکز بر عراق و افغانستان است، 33 هزار دانشجوی افغانستانی و 56 هزار دانشجوی عراقی داریم که نشان می دهد ما در تنوع جذب موفق نبودیم.

رییس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: دانشگاه های دولتی 24 درصد از جذب دانشجوی بین الملل را در اختیار دارند که رقم پایینی است، البته در حال ایجاد نظم در سیستم جذب دانشجوی بین المللی هستیم.

داداش پور گفت: دانشگاه قم، فردوسی مشهد، ارومیه، اصفهان، مازندران، کردستان، تبریز،شهیدچمران اهواز، حکیم سبزواری و یزد 10 دانشگاه برتر کشور در جذب بین المللی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسامی 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه جذب دانشجوی بین الملل اعلام شد

اسامی 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه جذب دانشجوی بین الملل اعلام شد