مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 13:402023-01-05اقتصادي

کاهش 50 درصدی برداشت زعفران در خراسان رضوی/ علت افت برداشت


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طبق استانداردها باید در شرایط عادی 320 تن برداشت زعفران داشته باشیم که امسال 180 تن بوده که نشان از کاهش حدود 50 درصدی برداشت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مردادماه سال جاری مدیر طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در سخنان خود از کاهش 50 درصدی تولید زعفران در سال زراعی جاری به دلیل خشکسالی سخن گفته بود و این نکته را متذکر شده بود که به دلیل کاهش تولید زعفران در ایران، جایگاه ایران به عنوان خاستگاه زعفران جهان به خطر افتاده است.

بر اساس این گزارش؛ حسین زینعلی مدیر طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفته بود، به دلیل کاهش تولید زعفران در ایران، جایگاه ایران به عنوان خاستگاه زعفران جهان به خطر افتاده و اکنون پس از پایان فصل برداشت زعفران در سال جاری، این مهم یعنی کاهش 50 درصدی برداشت زعفران به واقعیت تبدیل شده است.

کاهش 50 درصدی برداشت زعفران در خراسان رضوی اما غلامحسین ساربان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در یک گفت و گوی رادیویی با تأیید کاهش 50 درصدی تولید زعفران در خراسان رضوی، گفت: بر اساس استانداردها باید در شرایط عادی 320 تن برداشت زعفران داشته باشیم که امسال 180 تن بوده که نشان از کاهش حدود 50 درصدی برداشت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی برداشت زعفران در خراسان رضوی/ علت افت برداشت

کاهش 50 درصدی برداشت زعفران در خراسان رضوی/ علت افت برداشت