مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 12:252023-01-05اقتصادي

86 درصد ظرفیت سدهای خراسان جنوبی بدون آب است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: ظرفیت سدهای استان 75 میلیون متر مکعب است که فقط 11 میلیون متر مکعب یعنی 14 درصد از این ظرفیت آب دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، سعید سروری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: طی 2 سال گذشته بارندگی های استان کمتر از نرمال بوده به همین دلیل ذخایر آبی پشت سدهای استان نسبت به 2 سال قبل بسیار افت کرده است.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر هیچ گاه ظرفیت آبی سدهای استان به این حجم پایین نیامده و در بدترین شرایط خشکسالی، حداقل 20 درصد ظرفیت سدهای خراسان جنوبی آب داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در این استان فقط از سد نهرین طبس برای آب شرب استفاده می شود که به دلیل پایین آمدن حجم آب و نبود منابع آبی قابل توجه از اواخر مهر ماه این سد برای تامین آب شهر طبس از مدار خارج شد.

وی ادامه داد: پشت سد نهرین 500 یا 600 هزار متر مکعب آب وجود دارد که ظرفیت مرده ای است و قابل انتقال نیست لذا با توجه به تاثیر سد نهرین در تامین آب شرب و وضعیت نامناسب آن از نظر میزان آب در مخزن، به شهروندان توصیه می کنیم بیشتر مراقب مصرف آب باشند.

سروری گفت: در حال حاضر حجم آب مرده در پشت سدهای استان ذخیره است که این آب ها برای مصرف کشاورزی و شرب قابل انتقال نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

86 درصد ظرفیت سدهای خراسان جنوبی بدون آب است

86 درصد ظرفیت سدهای خراسان جنوبی بدون آب است