مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 10:252023-01-05اجتماعي

اصفهان در وضعیت اضطرار


این روزها گویا هوای پاک نیز مانند آب در اصفهان کیمیا شده، پالایشگاه ها بی مهابا مازوت می سوزانند و نفس شهروندان هر لحظه تنگ تر می شود.

اگر تنها نیمی از ظرفیت نیروگاهی مانند نیروگاه شهید منتظری به مازوت اختصاص یابد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، برای چندمین روز متوالی هوای اصفهان در وضعیت ناسالم به سر می برد، آسمان شهر خاکستری رنگ است و بوی دود در هوا به راحتی استشمام می شود.

یکی از اساتید پیشکسوت دانشگاه صنعتی اصفهان برای مقابله با آلودگی هوای اصفهان می گوید: هر سال در فصل های پاییز و زمستان، آسمان شهر اصفهان خاکستری می شود و هر روز تعداد افراد مبتلا به بیماری های ریوی و تنفسی نیز بیشتر، رسانه ها از مصرف مازوت در پالایشگاه ها می نویسند و از هوایی که مثل آب در این شهر کیمیا شده.

اما چه باید کرد؟ وقت آن رسیده که مصرانه پیگیر شویم و بررسی کنیم تا ببینیم چه نهاد یا نهادهایی دچار تخطی شده اند که هوای شهر به این روز درآمده است.

آیا نهادهای گوناگون مانند شهرداری و محیط زیست به وظایفی که باید در این زمینه عمل می کنند؟ آیا مشکل از اقتصاد کشور است یا موارد دیگر؟ وی در پایان صحبت هایش با حالتی از امید و یأس همراه با فرهیختگی گفت: دانشگاهیان آنچه را که وظیفه شان است انجام می دهند، جامعه دانشگاهی بارها راهکارهای بجا و شایسته ای ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان در وضعیت اضطرار

اصفهان در وضعیت اضطرار