مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 10:202023-01-05پزشكي

ورود ربات نسخه خوان به داروخانه 13 آبان


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از به کارگیری فناوری رباتیک تحویل دارو در بخش سرپایی مجموعه داروخانه های 13 آبان تا پایان امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمود بیگلر، با اشاره به نقش تحقیقات و فناوری های نوین در مصرف منطقی دارو گفت: تحقیق و فناوری ها از جنبه های مختلف می تواند در مصرف منطقی دارو اثرگذار باشد.

وی با اشاره به ورود دانشگاه علوم پزشکی تهران به عرصه ژن درمانی بیماری های مختلف سرطان ها، تالاسمی، هموفیلی، SMA و MS ، ادامه داد: فارماکوژنتیک یا دارورسانی بر اساس ژن افراد، می تواند به تجویز و مصرف منطقی دارو کمک کند.

با این تکنولوژی تجویز دارو بر اساس ژنتیک هر فرد صورت می گیرد و میزان مصرف و عارضه داروها، کاهش و اثربخشی درمان افزایش می یابد.

بیگلر، به ک ارگیری تحقیقات و فناوری را در ایجاد ترکیبات دارویی جدید، مصرف منطقی دارو و در نهایت تضمین سلامت بیمار مؤثر دانست و افزود: تکنولوژی های جدید، بسیاری از درمانی های پیچیده را آسان و کم عارضه کرده اند.

با توجه به ظهور بیماری های نوپدید و روش های درمانی جدید این عرصه همواره در حال توسعه است و ما شاهد دستاوردها و تحولات بسیاری هستیم.

وی، به کارگیری فناوری رباتیک در تحویل دارو به بیمار را یکی از تحولات عرصه مصرف منطقی دارو دانست و گفت: زیرساخت به کارگیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود ربات نسخه خوان به داروخانه 13 آبان

ورود ربات نسخه خوان به داروخانه 13 آبان