مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 دی 1401 ساعت 09:402023-01-05اجتماعي

اصفهان در وضعیت اضطرار/ صنعتی شدن بلای جان اصفهان شده است


این روزها گویا هوای پاک نیز مانند آب در اصفهان کیمیا شده، پالایشگاه ها بی مهابا مازوت می سوزانند و نفس شهروندان هر لحظه تنگ تر می شود.

اگر تنها نیمی از ظرفیت نیروگاهی مانند نیروگاه شهید منتظری به مازوت اختصاص یابد، - ایسنا/اصفهان این روزها گویا هوای پاک نیز مانند آب در اصفهان کیمیا شده، پالایشگاه ها بی مهابا مازوت می سوزانند و نفس شهروندان هر لحظه تنگ تر می شود.

اگر تنها نیمی از ظرفیت نیروگاهی مانند نیروگاه شهید منتظری به مازوت اختصاص یابد، روزانه بیش از 270 تن دی اکسیدگوگرد، 4 تن ذرات معلق خطرناک زیر 2.

5 میکرون و 22 تن اکسید نیتروژن به آلاینده های قبلی اصفهان افزوده می شود و این میزان از آلودگی ده ها برابر بیشتر از تمام خودروهای کلانشهر اصفهان است.

برای چندمین روز متوالی هوای اصفهان در وضعیت ناسالم به سر می برد، آسمان شهر خاکستری رنگ است و بوی دود در هوا به راحتی استشمام می شود.

یکی از اساتید پیشکسوت دانشگاه صنعتی اصفهان برای مقابله با آلودگی هوای اصفهان می گوید: هر سال در فصل های پاییز و زمستان، آسمان شهر اصفهان خاکستری می شود و هر روز تعداد افراد مبتلا به بیماری های ریوی و تنفسی نیز بیشتر، رسانه ها از مصرف مازوت در پالایشگاه ها می نویسند و از هوایی که مثل آب در این شهر کیمیا شده.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان در وضعیت اضطرار/ صنعتی شدن بلای جان اصفهان شده است

اصفهان در وضعیت اضطرار/ صنعتی شدن بلای جان اصفهان شده است