مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 20:402023-01-04سياسي

جلسه شورای عالی فضایی برگزار شد/ تصویب برنامه 10 ساله فضایی کشور


دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم، به ریاست حجت الاسلام رییسی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم به ریاست حجت الاسلام رییسی رییس جمهور و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی این شورا، برگزار شد.

در این جلسه، دکتر حسن سالاریه رییس سازمان فضایی و دبیر شورای عالی فضایی گزارشی از روند اجرای مصوبات اولین جلسه این شورا در دولت سیزدهم، به اعضا ارائه کرد و عملکرد ارگان های مختلف و مرتبط با بخش فضایی کشور مورد ارزیابی اعضای جلسه قرار گرفت.

همچین در این جلسه موضوعات متعددی پیرامون بخش فضایی به خصوص برنامه 10 ساله فضایی مطرح و نهایتا این برنامه راهبردی به تایید و تصویب شورای عالی فضایی رسید.

طبق این برنامه، جمهوری اسلامی ایران در 10 سال آینده تبدیل به یک قطب منطقه ای در توسعه فناوری های فضایی و ارائه خدمات پرتاب های فضایی خواهد شد که این هدف گذاری با تکیه بر توانمندی داخلی و دانش متخصصان کشورمان باید محقق شود.

یکی از مهمترین اهداف برنامه 10 ساله فضایی کشور، طرح ریزی و اجرای ماموریت های فضایی در راستای بهره مندی شهروندان، کسب و کارها، دستگاه های اجرایی از فناوری های روز دنیا است که کمک شایان توجهی به رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه شورای عالی فضایی برگزار شد/ تصویب برنامه 10 ساله فضایی کشور

جلسه شورای عالی فضایی برگزار شد/ تصویب برنامه 10 ساله فضایی کشور