مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 17:052023-01-04اقتصادي

300 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اتمام عملیات ترمیم و آغاز انتقال 300 میلیون متر مکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه تا پایان سال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یاسر رهبردین بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از طرح انتقال آب از سد کانی سیب از اتمام عملیات ترمیم و آغاز انتقال آب تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: در بخش نخست 300 میلیون متر مکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: در فاز دوم که پس از اتمام بند انحرافی بادین آباد سال آینده اجرایی می شود 180 میلیون متر مکعب دیگر و در مجموع 480 میلیون متر مکعب آب از طریق تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود.

رهبردین از سدهای سیلوه پیرانشهر و چپرآباد اشنویه هم به عنوان مسیر دوم انتقال آب به دریاچه ارومیه نام برد و تصریح کرد: 150 میلیون متر مکعب آب مازاد بر نیاز آب شرب شهرهای پیرانشهر و اشنویه و آب کشاورزی اراضی دو شهرستان از طریق کانال جلدیان و کانال آب چپرآباد وارد رودخانه گدار و سپس به دریاچه انتقال خواهد یافت.

وی از تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد چپرآباد خبر داد و گفت: با بهره برداری از سد چپرآباد تا سال آینده انتقال 150 میلیون متر مکعب از مسیر دوم انتقال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود

300 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود