مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 15:102023-01-04بين الملل

نخست وزیر عراق در سفر به واشنگتن به دنبال چیست؟


یک نماینده پارلمان عراق مهمترین محورهای سفر قریب الوقوع نخست وزیر این کشور به واشنگتن را فاش کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد البلداوی نماینده فراکسیون پارلمانی فتح، امروز (چهارشنبه، 4 ژانویه) با اشاره به سفر قریب الوقوع محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به آمریکا، مهمترین محورهای رایزنی های او در واشنگتن را فاش کرد.

وی در گفت وگو با وبگاه المعلومه ، تصریح کرد: در سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن، که هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده، چند پرونده مهم مورد بحث قرار خواهد گرفت که مهمترین آنها رفع محدودیت ها علیه تعاملات تجاری عراق، تنظیم روابط سیاسی با واشنگتن و حضور نظامی آمریکا برای اجرای مصوبه سابق پارلمان عراق است .

البلداوی افزود: درخواست برای دخالت ندادن عراق در درگیری های منطقه ای به دلیل اینکه طرف این درگیری ها نیست و نیز لغو محدودیت ها بر دارایی های عراق در ایالات متحده آمریکا از جمله دیگر پرونده های مورد بررسی در این سفر خواهد بود .

این نماینده عراقی تصریح کرد: السودانی ممکن است همچنین موضوع لغو تحریم ها علیه شخصیت های حاضر در روند سیاسی را نیز در این سفر طرح کند .

قرار است، محمد شیاع السودانی طی روزهای آتی به ایالات متحده آمریکا سفر کند و این نخستین سفر او به واشنگتن از زمان تصدی پست نخست وزیری ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر عراق در سفر به واشنگتن به دنبال چیست؟

نخست وزیر عراق در سفر به واشنگتن به دنبال چیست؟