مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 13:402023-01-04سياسي

صندلی رییس مجلس نمایندگان آمریکا خالی ماند!


در رویدادی که از 100 سال گذشته تا امروز بی سابقه بوده، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نخستین جلسه خود در سال جدید، برای تعیین رییس مجلس به توافق نرسیدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کوین مک کارتی، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا گزینه اصلی حزبش برای ریاست این مجلس است، اما حدود 20 نماینده جمهوری خواه تندرو، با مواضع میانه رو مک کارتی در زمان ریاست نانسی پلوسی (دموکرات) بر این مجلس مخالف بوده و او را گزینه خوبی برای رهبری اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا نمی دانند.

مک کارتی برای ریاست این مجلس به دست کم 218 رای نیاز داشت، اما در سه دور رای گیری روز سه شنبه، نتوانست آرای لازم را به دست آورد.

با پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای نوامبر سال گذشته، اکنون 222 جمهوری خواه و 213 دموکرات در این مجلس نمایندگان حضور دارند.

پس از آنکه در سه دور رای گیری توافقی برای انتخاب ریاست مجلس نمایندگان حاصل نشد، قرار شد که امروز (چهارشنبه) جلسه ای دیگر برگزار شود.

مک کارتی هنوز هم قصد عقب نشینی ندارد و گفته که به نتایج امیدوار است.

از طرفی، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا هم اعلام کرده که قصد ندارد در این مناقشه دخالت کند و آن را به اعضای این مجلس سپرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صندلی رییس مجلس نمایندگان آمریکا خالی ماند!

صندلی رییس مجلس نمایندگان آمریکا خالی ماند!