مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 13:252023-01-04پزشكي

بیشترین موارد حیوان گزیدگی انسان ها توسط سگ ها روی می دهد


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه شهروندان از نزدیک شدن به سگ های بدون صاحب پرهیز کنند، گفت: بیشترین موارد حیوان گزیدگی انسان ها توسط سگ ها روی می دهد.

- ایسنا/زنجان معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه شهروندان از نزدیک شدن به سگ های بدون صاحب پرهیز کنند، گفت: بیشترین موارد حیوان گزیدگی انسان ها توسط سگ ها روی می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی دامپزشکی استان زنجان، مجید اسکندرپور صبح امروز (14 دی ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سگ ، عامل بیش از 90 درصد موارد حیوان گزیدگی و انتقال بیماری هاری و مرگ ناشی از آن در انسان است، اظهار کرد: 240 تا 250 بیماری مشترک بین انسان و سگ وجود دارد که قابلیت انتقال دارند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون سگ های صاحب دار و سگ های گله یکی از راهکارهای اصلی مبارزه با بیماری هاری است، گفت: سالانه واکسیناسیون این سگ ها توسط دامپزشکی انجام می شود و امسال نیز بیش از 12 هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری در استان زنجان واکسینه شده اند.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته 14 کانون بیماری هاری در استان شناسایی شده بود، تصریح کرد: در سال جاری نیز تاکنون 7 مرکز هاری در زنجان شناسایی شده است که یک مورد مربوط به گاو، یک مورد مربوط به گوسفند و بقیه مربوط به سگ بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشترین موارد حیوان گزیدگی انسان ها توسط سگ ها روی می دهد

بیشترین موارد حیوان گزیدگی انسان ها توسط سگ ها روی می دهد