مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 13:112023-01-04اجتماعي

خشکیدگی 80 هزار هکتار از جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گچساران گودرز باقری فرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پویش همگانی بذرکاری برای احیای 2 هزار هکتار از جنگل های زاگرس با حضور اقشار مختلف مردم، طبیعت دوستان و دستگاه های اجرایی در استان در دست اجراست.

وی بیان کرد: در قالب طرح پویش همگانی تاکنون بیش از 500 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان بذر کاری شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جنگل های دست کاشت به صورت نهالکاری و بذرپاشی ایجاد می شود و از گونه های کنار، کهور، بادام ، بلوط، زبان گنجشک، بنه، زالزالک و گلابی وحشی استفاده می شود.

باقری فرد با اشاره به نحوه نگهداری از جنگل های دست کاشت نیز عنوان کرد: جنگل کاری به صورت قراردادهای یک یا پنج ساله با مجریان طرح های جنگل کاری در صورت نیاز زمان حفاظت تمدید می شود.

وی گفت: جمع آوری بافت های آلوده و امحای آنها در همان منطقه، تولید نهال و بذرکاری و ایجاد سامانه های آبگیر پای درختان از جمله فعالیت های مربوط به احیای درختان بلوط در این استان است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جنگل های زاگرس در حفظ خاک، تولید آب و تعدیل آب و هوا، تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار نیز نقش مهمی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکیدگی 80 هزار هکتار از جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد

خشکیدگی 80 هزار هکتار از جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد