مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 11:402023-01-04بين الملل

برای مقابله با چالش آب چه کنیم؟


برای مقابله با بحران کم آبی که در کمین ما نشسته چه باید کرد؟ استراتژی هایی برای مقابله با بحران آبی وجود دارد، سوال این است که چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ وظیفه مردم و دولت چیست؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه صبح نو نوشت: کاهش بارندگی ها، کشور در مرحله تنش آبی قرار گرفته است، اگر کشوری بیشتر از 1700 متر مکعب به ازای هر نفر در سال آب داشته باشد از نظر منابع آبی مشکلی ندارد اما ما در سال 1391 از این مرز عبور کردیم و اگر از این میزان کمتر شود یعنی وارد تنش آبی شده ایم که اکنون در یک قدمی آن قرار داریم.

 در بهترین حالت باید انتظار داشت که کشور به میانگین بلند مدت بارش ها بازگردد، در واقع طی صدها و هزاران سال میانگین بارش در کشور 250 میلیمتر در سال بوده که اکنون به حدود 200 میلیمتر در سال کاهش یافته و همچنان نیز در حال کمتر شدن است، پیش بینی ها نشان می دهد که بارش ها تا سال 2050 همچنان روبه کاهش خواهد بود.

بنابراین شرایط به گونه ای نخواهد بود که اگر مدت کوتاهی بارش داشته باشیم مردم گمان کنند که وضعیت عادی شده است.

پیش بینی های برخی از مجامع بین المللی  نشان می دهد که ایران در سال 2050 به سرانه 500 متر مکعب آب به ازای هر نفر خواهد رسید که فاجعه بار خواهد بود مساله ای که امروزه در زمینه میزان بارش ها وجود دارد موضوع تنش و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای مقابله با چالش آب چه کنیم؟

برای مقابله با چالش آب چه کنیم؟