مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 11:252023-01-04پزشكي

آمادگی استان مرکزی برای مواجهه با پیک جدید کرونا


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از آمادگی لازم برای مواجهه با پیک جدید کرونا در استان مرکزی خبر داد.

- دکتر رضا شجاعی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر دو مورد بستری کرونایی در بیمارستان امیراکبیر و دو مورد نیز در بیمارستان امیرالمومنین (ع) ثبت شده است اما وقوع پیک در دو تا سه هفته آینده دور از انتظار نیست و توصیه می شود همه افرادی که 6 ماه از تزریق واکسن آنها گذشته است نسبت به دریافت دُز یادآور اقدام کنند تا بتوان از این پیک با کمترین میزان ابتلا عبور کرد.

وی با اشاره به وجود واکسن به مقدار کافی در استان افزود: رعایت پروتکل های پیشگیرانه بویژه استفاده از ماسک توصیه می شود و از مردم درخواست می شود از حضور در تجمعات و دورهمی ها خودداری کنند تا زنجیره سرایت قطع شود.

وی با اشاره به رفتار سویه جدید گفت: سویه جدید کرونا قدرت نفوذ و سرایت بالایی دارد و چون از زیر شاخه های اُمیکرون است علائم شدیدی نداشته و برخی علائم غیراختصاصی نظیر سردرد و درگیری های گوارشی می تواند داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه سویه جدید تلفیقی از دو زیرسویه اُمیکرون است، افزود: بالا بودن قدرت سرایت ویروس، ذات سویه های اُمیکرون است و به جز در افراد دارای بیماری های زمینه ای و کودکان، علائم بیماری می تواند خفیف و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی استان مرکزی برای مواجهه با پیک جدید کرونا

آمادگی استان مرکزی برای مواجهه با پیک جدید کرونا