مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 10:502023-01-04بين الملل

نخست وزیر ژاپن 13 ژانویه به کاخ سفید می رود


کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن در تاریخ 13 ژانویه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس اعلام کاخ سفید، جو بایدن رییس جمهور آمریکا قرار است روز 13 ژانویه (23 دی) با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در محل کاخ سفید دیدار کرده و در این دیدار در خصوص مسائل کره شمالی، اوکراین، تنشهای چین با تایوان، و یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد و باز مذاکرات داشته باشند.

کاخ سفید اعلام کرد: این دو رهبر در خصوص طیفی از مسائل جهانی و منطقه ای از جمله برنامه های غیر قانونی جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) در زمینه موشکهای بالستیک و تسلیحات کشتار جمعی، جنگ روسیه علیه اوکراین، و حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان به بحث بپردازند.

این نشست واشنگتن و متحد آسیایی مهمش با هدف ایستادگی در برابر نفوذ رو به افزایش چین بوده و در حالی قرار است برگزاز شود که آزمایشهای موشکی کره شمالی و فراخوانش برای گسترش دادن زرادخانه هسته ای آن باعث نگرانی متحدان آمریکا در منطقه شده است.

همچنین بر اساس گزارش رویترز، کیشیدا قصد دارد موضوع برنامه سیاست امنیتی جدید توکیو را هم مورد بحث قرار دهد؛ برنامه ای رونمایی شده در ماه دسامبر که طبق گزارش چند روز قبل روزنامه ژاپنی یومیوری، شامل بزرگترین پروسه تقویت ارتش ژاپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر ژاپن 13 ژانویه به کاخ سفید می رود

نخست وزیر ژاپن 13 ژانویه به کاخ سفید می رود