مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 10:352023-01-04اقتصادي

اصرار بی پایان بر طرح غیرکارشناسی بندر خشک آپرین


کارشناس مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: فارغ از مباحثی نظیر مطالعات غیرکارشناسی و عدم توجه به برنامه ششم توسعه، در اسناد موجود نیز بارها به عدم احداث بندر خشک در محدوده موردنظر اشاره داشته است.

- گروه اقتصادی خبرگزاری مهر ، در روزهای آغازین سال 1399 تفاهم نامه ای میان گمرک ایران و شرکت راه آهن منعقد شد؛ بر مبنای این تفاهم نامه، قرار شد یک بندر خشک در 20 کیلومتری تهران با مساحت 700 هکتار در اسلامشهر تهران به بهره برداری برسد.

بندر خشک، یک بندر درون سرزمینی است که به طور مستقیم توسط جاده یا راه آهن به بندر دریایی متصل است و به منظور انتقال درون سرزمینی کالاها و هم برای ذخیره و انبار کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

بررسی ها نشان می دهد احداث بندر خشک در منطقه آپرین اسلامشهر به سبب قرارداشتن منطقه فوق در مسیر راه های مواصلاتی کشور ، دسترسی به جاده های تقاطع چهارگانه کشور ، قرارداشتن در کریدور ریلی ترانزیتی شمال – جنوب و شرق – غرب ، هم جواری با فرودگاه بین المللی امام خمینی و مهرآباد مدنظر مسئولان کشور قرار گرفته است.

نکته جالب توجه این است که با وجود گذشت بیش از 30 ماه از زمان امضای تفاهم نامه و حدود یک سال از مراسم کلنگ زنی اما پیشرفتی در تکمیل این بندر خشک مشاهده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصرار بی پایان بر طرح غیرکارشناسی بندر خشک آپرین

اصرار بی پایان بر طرح غیرکارشناسی بندر خشک آپرین