مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 10:212023-01-04اقتصادي

منابع آبی مورد نیاز کشاورزان و دامداران حاشیه کرخه نور تأمین شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه و نیشکر استان خوزستان، با اجرای طرح پمپاژ آب رودخانه دز به کرخه نور از طریق کانال زهاب بر نیشکر دهخدا، گامی مهم برای بازگشت جریان حیات به چرخه زیستی منطقه همگام با تامین آب روستاها برداشته شده است.

در این طرح، آب از قسمت انتهایی رودخانه دز به کانال زهاب بر نیشکر دهخدا پمپاژ و از آنجا به قسمت انتهایی رودخانه کرخه نور تخلیه می شود و در بازه 15 کیلومتری هورالعظیم، آب روستاهای اطراف کرخه نور در محدوده شهرستانهای حمیدیه و هویزه را تأمین می کند.

کرخه نور، یکی از انشعاب های رودخانه کرخه است.

در امتداد این رود، کشاورزان و دامپروران بسیاری مشغول به کار هستند.

چندی پیش این رود خشک شد و در نتیجه بسیاری از ماهیان و آبزیان و همچنین دام ها و محصولات کشاورزی به علت کمبود آب از بین رفتند که به تبع آن مشکلات زیست محیطی بزرگی رخ داد.

با اجرای طرح پمپاژ آب رودخانه دز به کرخه نور از طریق کانال زهاب بر نیشکر دهخدا، گامی مهم برای بازگشت جریان حیات به چرخه زیستی منطقه همگام با تامین آب روستاها برداشته شده است.

اقدامی در راستای مسئولیت های اجتماعی صنعت نیشکر مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اجرای این طرح را در راستای مسئولیت های اجتماعی این شرکت برشمرد که از آبان ماه امسال به درخوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع آبی مورد نیاز کشاورزان و دامداران حاشیه کرخه نور تأمین شد

منابع آبی مورد نیاز کشاورزان و دامداران حاشیه کرخه نور تأمین شد