مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 10:102023-01-04اقتصادي

زنجیره ارزش گلیم هرسین تکمیل می شود


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از در دستور کار بودن تکمیل زنجیره ارزش گلیم هرسین خبر داد.

- امین کوگانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تلاش برای ایجاد زنجیره ارزش رشته های بومی صنایع دستی در کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر مواد اولیه مورد استفاده در تعدادی از صنایع دستی استان از سایر استانها وارد می شود که این مسئله بالا رفتن هزینه تمام شده تولید یک محصول را برای هنرمندان صنعتگر به دنبال دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع تلاش کردیم تا بتوانیم زنجیره ارزش صنایع دستی استان را با اولویت رشته های بومی در دستور کار قرار دهیم.

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: در این رابطه اقداماتی صورت گرفته و امیدواریم بزودی در رشته های گلیم و گیوه که از جمله رشته های بومی استان هستند، در بحث مواد اولیه خودکفا شویم.

وی خاطرنشان کرد: در رشته گلیم بافی زنجیره ای شامل پشم چینی، شستشوی پشم، حلاجی، نخ ریسی و رنگرزی را داریم که در حال حاضر سه حلقه اول در استان انجام می گیرد، اما نخ ریسی و رنگرزی را به صورت کامل نداریم.

کوگانی با بیان اینکه حلقه نخ ریسی هم در استان در حال تکمیل است، افزود: گام نهایی راه اندازی حلقه رنگرزی است که طرح بزرگی در این زمینه داریم که مقدمات آن در حال انجام است تا یک کارگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجیره ارزش گلیم هرسین تکمیل می شود

زنجیره ارزش گلیم هرسین تکمیل می شود