مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 09:552023-01-04اقتصادي

تولید زعفران ایران به نصف رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ حسین زینعلی، مدیر طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفته بود، به دلیل کاهش تولید زعفران در ایران، - مردادماه سال جاری مدیر طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در سخنان خود از کاهش 50 درصدی تولید زعفران درسال زراعی جاری به دلیل خشکسالی سخن گفته بود و این نکته را متذکر شد که جایگاه ایران به عنوان خاستگاه زعفران جهان به خطر افتاده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ حسین زینعلی، مدیر طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفته بود، به دلیل کاهش تولید زعفران در ایران، جایگاه ایران به عنوان خاستگاه زعفران جهان به خطر افتاده و اکنون پس از پایان فصل برداشت زعفران در سال جاری، این مهم یعنی کاهش 50 درصدی برداشت زعفران به واقعیت تبدیل شده است.

کاهش 50 درصدی برداشت زعفران در خرسان رضویاما غلامحسین ساربان، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، نیز با تایید کاهش 50 درصدی تولید زعفران در خراسان رضوی، گفت: براساس استاندارد ها باید در شرایط عادی 320 تن برداشت زعفران داشته باشیم که امسال 180 تن بوده که نشان از کاهش حدود 50 درصدی برداشت دارد.

ساربان  در خصوص برداشت زعفران در خراسان رضوی اظهارداشت: فصل برداشت زعفران از مزارع سطح استان خراسان رضوی به اتمام رسیده است که بیشترین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید زعفران ایران به نصف رسید

تولید زعفران ایران به نصف رسید