مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 09:152023-01-04اقتصادي

لایحه جدید شهرداری، تیر خلاص به باغات تهران؟


شهرداری تهران چندی پیش لایحه ای را تحت عنوان  اصلاح دستورالعمل ماده 14 قانون زمین شهری به پارلمان شهر آورد که بنا به گفته کارشناسان شهری این لایحه تیر خلاص به باغات باقیمانده پایتخت تهران است و زیست پذیری این کلانشهر را در آینده ای نه چندان دور دچار .

- شهرداری تهران چندی پیش لایحه ای را تحت عنوان "اصلاح دستورالعمل ماده 14 قانون زمین شهری" به پارلمان شهر آورد که بنا به گفته کارشناسان شهری این لایحه تیر خلاص به باغات باقیمانده پایتخت تهران است و زیست پذیری این کلانشهر را در آینده ای نه چندان دور دچار مخاطره می کند و همچنین بیم آن می رود که با هجوم نقدینگی سرگردان در بازار تهران به حوزه پر سود ساختمان سازی، شاهد قد کشیدن برج های بلندمرتبه به جای درختان سبز در باغات تهران باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سالها مصوبه برج - باغ، بلای جان باغات تهران شد، مصوبه ای که براساس آن قرار بود تنها امکان ساخت در 30 درصد باغ وجود داشته باشد؛ اما نظارت نادرست و ولع مالکان سبب شد که در بیشتر مواقع کلا 100 درصد باغ نابود شود.

انتقاد به نابودی باغات تهران فراگیر شد و شورای شهر پنجم نیز یکی از اولین مصوبات خود را لغو مصوبه برج - باغ قرار داد و بعد از نابودی باغات زیادی مصوبه برج - باغ لغو شد و مصوبه ای تحت عنوان خانه - باغ تصویب شد تا به جای ساخت و ساز،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه جدید شهرداری، تیر خلاص به باغات تهران؟

لایحه جدید شهرداری، تیر خلاص به باغات تهران؟