مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 08:482023-01-04اقتصادي

قیمت پیاز کاهش می یابد/ رفع کمبود پیاز و سیب زمینی در مشهد


علی اکبر نصری سرآسیا رییس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر در استان خراسان رضوی تولید پیاز نداریم و پیاز کشت استمرار مناطق جنوبی کشور به زودی وارد بازار مشهد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهای پیاز در کل کشور گران شده است، افزود: افزایش میزان صادرات به سایر کشورها به ویژه پاکستان و عراق بر روی قیمت این محصول تاثیر گذاشته است اما با ورود پیاز جیرفت حجم عرضه افزایش و قیمت این محصول در مشهد کاهش می یابد.

رییس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، بارش باران در مناطق جنوبی، کمبود کامیون و صف های طولانی سوخت گیری کامیون ها را دلیل ایجاد وقفه در کار برداشت و بارگیری پیاز در استانهای جنوبی عنوان کرد.

نصری سرآسیا قیمت هر کیلوگرم پیاز در میدان بار مشهد را بین 15 تا 20 هزار تومان اعلام کرد و افزود: انتظار می رود با عرضه پیاز در بازار شاهد کاهش قیمت پیاز تا 10 هزار تومان باشیم اما به دلیل عدم صرفه اقتصادی برای کشاورزان این قیمت پایین نخواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه کمبود پیاز و سیب زمینی در بازار مشهد نداریم، متذکر شد: زمانی که صادرات انجام می شود دلال و کشاورز تمایل به خارج کردن کالا را دارند و وقتی که کالا خارج می شود قیمت در داخل بالا می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت پیاز کاهش می یابد/ رفع کمبود پیاز و سیب زمینی در مشهد

قیمت پیاز کاهش می یابد/ رفع کمبود پیاز و سیب زمینی در مشهد