مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 08:452023-01-04پزشكي

علائم زیرسویه جدید کرونا


دبیر ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هنوز موج جدید کرونا در استان آغاز نشده ولی احتمال دارد به سرعت شروع شده و گسترش یابد، - عکس آرشیوی است.

دکتر سیدجلیل موسوی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند باید توجه داشت که بیماری کووید 19، یک بیماری سیستماتیک بوده و می تواند دستگاه ها و اندام های مختلف بدن را درگیر کند ولی بیشترین علایم این زیرسویه در این 2 منطقه مشاهده شده است.

وی اضافه کرد: تب و لرز، گرفتگی صدا، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، سردرد درازمدت، دردهای عضلانی، اسهال، تهوع و بی اشتهایی از جمله مهمترین علایم و نشانه های زیرسویه جدید کرونا به شمار می رود.

متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درخصوص ویژگی های زیرسویه جدید کرونا ادامه داد: سرعت انتشار و انتقال بالا، شدت نسبتا خفیف بیماری و احتمال بیشتر دورزدن سیستم ایمنی از ویژگی های زیرسویه جدید اعلام شده است.

دکتر موسوی ادامه داد: احتمال می رود که این زیرسویه در اواخر دی و ماه های بهمن و اسفند، موجب بروز موج جدید در آذربایجان غربی شده و با توجه به سرعت انتشار و واگیری بالا، احتمال دارد تعداد زیادی بیمار شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم زیرسویه جدید کرونا

علائم زیرسویه جدید کرونا