مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 08:302023-01-04اقتصادي

باغداران به کمک هیرکان آمدند/ صنعت مازندران تشنه چوب


تنفس جنگل و ممنوعیت بهره برداری از آن دست صنایع چوب و جنگلبانان را به سمت باغداران دراز کرده تا با زراعت چوب و تامین نیازهای کارخانه ها به کمک هیرکان بیایند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: امسال براساس آمارهای منابع طبیعی بیش از 130 هکتار از مزارع و باغات اشخاص در غرب مازندران به زیرکشت زراعت چوب می رود تا از فشارهای وارده بر جنگل های هیرکان بکاهد.

قرار است امسال باغداران غرب مازندران 30 هزار مترمکعب چوب آلات درختی تولید کنند و این مواد اولیه، چرخ صنایع مرتبط نظیر کاغذسازی ها و سلولزی را به حرکت درآورد.

با اجرای قانون تنفس جنگل و ممنوعیت قطع و برداشت از جنگل های هیرکانی دست صنایع و کارخانه داران به سمت باغداران و چوبکاران دراز شد و سالانه درصد قابل توجهی از مواد اولیه مورد نیاز از باغات منطقه تأمین می شود.

زراعت چوب از باغداری به صرفه تر است یک باغدار غرب مازندرانی که اقدام به غرس نهال و کشت زراعت چوب در مزرعه اش کرده است، می گوید: از 30 سال گذشته تاکنون به زراعت چوب در مزرعه می پردازم.

پرویز امینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه زراعت چوب نسبت به باغداری و تولید مرکبات به صرفه تر است، افزود: طی 30 سال گذشته پنج نوبت نسبت به برداشت چوب و فروش آن اقدام کردم که درآمد آن چند برابر پرتقال بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغداران به کمک هیرکان آمدند/ صنعت مازندران تشنه چوب

باغداران به کمک هیرکان آمدند/ صنعت مازندران تشنه چوب