مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 07:252023-01-04بين الملل

نخست‎وزیر ژاپن به آمریکا می رود


دیدار جو بایدن رییس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در حالی برگزار خواهد شد که آزمایش های موشکی کره شمالی و تلاش هایش برای زرادخانه هسته ای بزرگ تر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، یکی از افرادی که در تدارک مقدمات سفر کیشیدا به واشنگتن است، گفت: انتظار می رود بایدن رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن به زودی در 13 ژانویه (23 دی) در واشنگتن دیدار کنند.

روزنامه ژاپنی یومیوری هفته گذشته به نقل از چندین منبع ناشناس دولتی ژاپن گزارش داد که کیشیدا قصد دارد در مورد سیاست امنیتی جدید توکیو که در آذر ماه شاهد رونمایی از بزرگترین تقویت نظامی ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم بود، بحث کند.

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد هرگونه برنامه ای برای این نشست خودداری کرده، همچنین سفارت ژاپن نیز از تأیید تاریخ ها خودداری کرده است.

بایدن در دیداری که در ماه اردیبهشت از ژاپن داشت، عزم توکیو برای تقویت توان دفاعی این کشور را تحسین کرد.

طرح دفاعی 320 میلیارد دلاری ژاپن شامل خرید موشک هایی است که قادر به حمله به چین و آماده کردن کشور برای درگیری پایدار است.

کارشناسان بر این باورند در بحبوحه نگرانی ها مبنی بر اینکه حمله روسیه به اوکراین می تواند چین را به اقدام علیه تایوان، همسایه ژاپن برانگیزد، این اقدام توکیو، برای جرات بخشیدن به نیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست‎وزیر ژاپن به آمریکا می رود

نخست‎وزیر ژاپن به آمریکا می رود