مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 دی 1401 ساعت 00:052023-01-03پزشكي

راز زنده ماندن انسان های ماقبل تاریخ در زمستان سرد کشف شد


راز چگونگی زنده ماندن انسان های ماقبل تاریخ از زمستان آشکار شد؛ ردپای یک حیوان در این یافته پررنگ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ایندیپندنت، مطالعه جدید نشان می دهد که انسان های ماقبل تاریخ که بیش از 300هزار سال پیش در شمال اروپا زندگی می کردند از پوست خرس برای زنده ماندن در زمستان های سخت کمک می گرفتند.

مطالعه ای که اخیراً در مجله Human Evolution منتشر شد، آثار بریدگی را روی پا و بقایای استخوان یک خرس غارنشین در سایت باستان شناسی شونینگن در ایالت  نیدرزاکسن آلمان کشف کرد.

محققان دانشگاه توبینگن در آلمان، می گویند که یافته های جدید یکی از قدیمی ترین شواهدی از این نوع در جهان از اجداد اولیه انسان است که احتمالاً هنوز همه ویژگی های آناتومیکی مشابه انسان های امروزی را نداشتند.

یکی از محققان توضیح داد که این علائم بریدگی تازه کشف شده نشان دهنده این است که حدود 300هزار سال پیش، مردم شمال اروپا تا حدی به لطف پوست گرم خرس توانستند در زمستان زنده بمانند.

مطالعات پیش از این نشان داده اند که پوشش های زمستانی، به ویژه در خرس های منقرض شده غارنشین، هم از موهای بیرونی بلندی تشکیل شده که یک لایه محافظ هوا را تشکیل می دهند و هم از موهای کوتاه و متراکم که در طول خواب زمستانی بسیار عایق هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز زنده ماندن انسان های ماقبل تاریخ در زمستان سرد کشف شد

راز زنده ماندن انسان های ماقبل تاریخ در زمستان سرد کشف شد