مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 23:182023-01-03سياسي

روایتی از حال و هوای بوشهری ها بر سر مزار حاج قاسم + عکس


دختران دهه هشتادی بوشهری، از دل زمستانی که حال و هوای بهاری را دارد خود را در سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شهر کرمان رسانده بودند.

مسیر ورودی گلزار شهدای کرمان تا مزار سردار، سراسر زیر قدوم دختران بوشهری بود؛ مسیری که از ابتدا تا انتهایش بوی اربعین گرفته بود، دست ها از سوز سرما می لرزیدند و دندان ها به هم می خوردند اما چای داغ موکب ها، سوز سرما را از تن جنوبی ها کم می ساخت.

  جوانان دیری خادم زائران حاج قاسم شدند جوانان شهرستان دیر نیز در این مسیر اربعین گونه، گوشه ای از کار را گرفته و مهر خادمی شهدا را بر سینه داشتند.

جوانان دیری، موکبی در ابتدای مسیر گلزار شهدای کرمان بپا کرده بودند که خرمای نخل های آفتاب دیده جنوب را با اَرده به کام زائران سردار دل ها می بخشیدند.

مردم از سراسر استان، هر آنچه که در دست داشتند را برای پذیرایی از زائران سردار دل ها مهیا ساخته بودند؛ از قصابی که گوسفند قربانی می کرد و بانویی که غذای محلی دیار خود را به موکبش آورده بود.

دهه هشتادی هایی که برای حاج قاسم کمر خم کردند در این میان، بانوان بوشهری نیز نظاره گر محبت خادمان سردار سلیمانی بودند؛ نظاره گر حضور خردسالان چهارقلو، نوجوانانی که واکس به دست، کمر خم کرده بودند برای تمیز کردن کفش زائران یا پیرمردی که دیگ بزرگ حلیم را هم می زد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از حال و هوای بوشهری ها بر سر مزار حاج قاسم + عکس

روایتی از حال و هوای بوشهری ها بر سر مزار حاج قاسم + عکس