مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت 22:062023-01-03بين الملل

جزییات برگشت 26 کانتینر گازوییل عراق از مرز میلک توسط طالبان


محمدعلی خاشی در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در واکنش به ادعای مطرح شده در فضای مجازی در خصوص برگشت محموله سوخت از سوی حکومت افعانستان، اظهار کرد: تشریفات این محموله سوختی در قالب ترانزیت خارجی صورت گرفته و اصل محموله مربوط به کشور عراق است که از طریق یکی از گمرکات جنوبی کشور در قالب 3 پروانه ترانزیت خارجی اظهار و از طریق گمرک مرزی میلک به کشور افغانستان منتقل شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بررسی هایی که در کشور افغانستان روی این کالا انجام شده با استانداردشان نخوانده و باعث برگشت این محموله شده است، تصریح کرد: بنده این موضوع را به صراحت می گویم که این کالا، کالای جمهوری اسلامی نیست و کالای ترانزیت خارجی است که صرفا از خاک جمهوری اسلامی ایران عبور کرده و اسناد و مدارک آن نیز موجود و قابل ارائه است.

وی با بیان اینکه این کالا متعلق به کشور ایران نیست و اکنون نیز در گمرک مرزی میلک است،گفت: در ادامه کار تشریفات لازم در این خصوص را انجام می دهیم.

خاشی با تاکید مجدد بر اینکه این سوخت متعلق به کشور عراق است، گفت: این محموله، محموله گازوییل بوده است و در مجموع شامل 36 دستگاه تانکر است، 26 تانکر آن برگشته و 10 تانکر دیگر هم اگر کشور افغانستان نپذیرد، قرار است برگشت داده شود و به ایران برسد، با شرکت حمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات برگشت 26 کانتینر گازوییل عراق از مرز میلک توسط طالبان

جزییات برگشت 26 کانتینر گازوییل عراق از مرز میلک توسط طالبان